جهش تولید | چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

چهار راه آدینه - نمایش محتوای صدا

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

چهار راه آدینه

چهار راه آدینه


Loading the player...
چهار راه آدینه

این مسابقه طی چهار مرحله اجرا خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان تا پایان مسابقه با هم رقابت می کنند و تا پایان حذف نمی شوند.    مرحله اول: شامل زوان خله ته نه است. مرحله دوم: شامل ضرب المثلها و مفهوم های آن است. مرحله سوم: سوالهای مختلف در قالب پاکتهایی که این پاکتها شامل سوالهای معارف، کردستان شناسی، اطلاعات جهانی، ورزش، مسائل روز یا اطلاعات عمومی، ادبیات کردی، موسیقی و هنر است و شرکت کنندگان با توجه به امتیازهای مرحله اول و دوم حق انتخاب اولین پاکت را دارند و به ترتیب امتیاز مابقی پاکتها را. مرحله چهارم: سئوالی در قالب نمایش که هر کس  زودتر زنگ بزند جواب سئوال را میدهد و نهایتا جمع بندی امتیازها و اعلام برنده.

اهداف سه گانه ( سیاستگذاری سازمانی )

ارشادی تبلیغی: (20) درصد

اطلاعاتی آموزشی: (40) درصد

تفریحی سرگرمی: (40) درصد 

محورهای چهارگانه

دین : (  25 )  درصد

اخلاق :  ( 25 )  درصد

امید :  (  25 )  درصد

آگاهی : (  25 )  درصد 

ویژگی جمعیت مخاطبان:

مخاطبان این برنامه جوانانی هستند دارای شور و نشاط جوانی و دوست دار رقابت و هیجان و علاقمند سرگرمی ها و تفریحات سالم و مفید.

ضرورت طرح و اهمیت تولید آن در استان:

جوان امروزی با توجه به خصیصه هایی که دارد و سرعت و هیجان یکی از آنهاست پیام های مختلف رادیویی را در قالب های ساده و رسمی نمی پسندد. در صورتیکه ویژگیهای مناسب حال خود را در برنامه ای ببیند یقیناً با آن رابطه برقرار کرده و بدان دل می بندد. برنامه های مسابقه با دارا بودن عناصر سرعت، رقابت و هیجان حائز اهمیت زیادی در جذب مخاب هستند. چهار راه آدینه به منظور توجه به این ویژگی جوانان تهیه و برای آنان پخش می شود.

اهداف بلند مدت ( سیاستگذاری برنامه ای ) :

تقویت رفتارهای مثبت :  (50) درصد

آموزش : (50 ) درصد

اهداف ( کوتاه مدت ) :

ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه های گوناگون فرهنگی، ادبی، هنری، اخلاقی گردشگری، و ...

ایجاد سرگرمی و نشاط و شادابی برای مخاطبان

افزایش اطلاعات عمومی مخاطبان.

غنی سازی اوقات فراغت شنوندگان با تفریحات سالم .

ایجاد حس رقابت سالم در جهت کسب اطلاعات و موفقیت ها.

محورهای موضوعی ( مبتنی بر اهداف تعیین شده ) :

اطلاعات عمومی (در زمینه های گوناگون)

استان شناسی و ایران شناسی

صنایع دستی و گردشگری

ادبیات شفاهی و فولکلور

اخلاق و معارف اسلامی

 

اجزاء و قالب های برنامه:

گفتار (کلام گوینده): اجرا و ارائه مسابقه و هدایت شرکت کنندگان مسابقه

موسیقی بی کلام: استفاده از موسیقی های پرهیجان در فواصل برنامه

موسیقی با کلام: استفاده از موسیقی باکلام به عنوان سوالی برای مسابقه در صورت نیاز

قطعه نمایشی: طرح برخی از پرسشهای مرتبط با آداب و رسوم در قالب قطعه های نمایشی

مسابقه حضوری: برگزاری مسابقه بین شرکت کنندگان حاضر

مشاور و کارشناسان برنامه :

غلامرضا مطاعی: کارشناس ارشد رسانه

تاریخ تولید: 1394/01/01

تهیه کننده: شیدا منصوری

گوینده: ندا نقیبی

صدابردار: ندا سودمند

نویسنده: شیدا منصوری