جهش تولید | سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

چهار راه آدینه - نمایش محتوای صدا

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

چهار راه آدینه

چهار راه آدینه


چهار راه آدینه

در این مسابقه چهار تن از جوانان علاقه مند شرکت کرده و در یک فضای صمیمی به رقابت با یکدیگر می پردازند. این مسابقه در سه مرحله طراحی و اجرا می شود. مرحله اول هر چهار شرکت کننده حضور دارند. با اجرای مسابقه یکی از آنان که امتیاز کمتری نسبت به دیگران کسب کرده حذف می شود. مسابقه در مرحله دوم با دو شرکت کننده و در مرحله سوم با دو شرکت کننده ادامه می یابد و در پایان یکی از دو نفری که به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند برنده می شوند.

یکی از ویژگیهای خوب این مسابقه طراحی سؤالات مسابقه در قالبهای گوناگون شنیداری است. استفاده از قالب نمایش، گزارش توصیفی، روایت،  افکت، صداهای طبیعی، اجرای آواز، انواع موسیقی، بازی های محلی، توضیحات کوتاه یک کارشناس درباره یک مکان گردشگری و ...، برش برنامه یا فیلم، قرائت متن توسط مجری و عکس العمل شرکت کننده در رسیدن به یک کلمه بخصوص و ... به جذابیت و هیجان مسابقه می افزاید. بدین ترتیب هیچگاه پرسشهای مسابقه منحصر به  قالب گفتار  نیست.

 

ویژگی جمعیت مخاطبان:

مخاطبان این برنامه جوانانی هستند دارای شور و نشاط جوانی و دوست دار رقابت و هیجان و علاقمند سرگرمی ها و تفریحات سالم و مفید

ضرورت طرح و اهمیت تولید آن در استان:

جوان امروزی با توجه به خصیصه هایی که دارند و سرعت و هیجان یکی از آنهاست پیام های مختلف رادیویی را در قالب های ساده و رسمی نمی پسندند. در صورتیکه ویژگیهای مناسب حال خود را در برنامه ای ببینند یقیناً با آن رابطه برقرار کرده و بدان دل می بندند. برنامه های مسابقه با دارا بودن عناصر سرعت،  رقابت  و هیجان حائز اهمیت زیادی در جذب مخاطب هستند. چهار راه آدینه به منظور توجه به این ویژگی جوانان، تهیه و برای آنان پخش می شود.

 

اهداف ( کوتاه مدت ) :

ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه ها ی گوناگون  فرهنگی،  ادبی، هنری، اخلاقی گردشگری، و ...

ایجاد سرگرمی و نشاط و شادابی برای مخاطبان

افزایش اطلاعات عمومی مخاطبان

غنی سازی اوقات فراغت شنوندگان با تفریحات سالم

ایجاد حس رقابت سالم در جهت کسب اطلاعات و موفقیت ها

 

محورهای موضوعی ( مبتنی بر اهداف تعیین شده ):

اطلاعات عمومی (در زمینه های گوناگون)

استان شناسی و ایران شناسی

صنایع دستی و گردشگری

ادبیات شفاهی و فولکلور

اخلاق و معارف اسلامی

 

اجزاء و قالب های برنامه:

گفتار (کلام گوینده): اجرا و اداره مسابقه و هدایت شرکت کنندگان مسابقه

موسیقی بی کلام: استفاده از موسیقی های پرهیجان در فواصل برنامه

موسیقی با کلام: استفاده از موسیقی باکلام به عنوان سوالی برای مسابقه در صورت نیاز

قطعه نمایشی: طرح برخی از پرسشهای مرتبط با آداب و رسوم، مناطق دیدنی و گردشگری استان، مشاهیر و...در قالب قطعه های نمایشی

مسابقه حضوری: برگزاری مسابقه بین شرکت کنندگان حاضر

 

عوامل برنامه:

تهیه کننده و نویسنده: شیدا منصوری

گوینده: ندا نقیبی

صدابردار: نداسودمند