جهش تولید | چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

چند پیشنهاد برای سلامت روزه دار - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

چند پیشنهاد برای سلامت روزه دار

Loading the player...

خوردن چند لقمه کوچک در زمان افطار، باعث کاهش حس گرسنگی و ولع در وعده شام می‌شود. چند ساعت بعد از افطار، یک شام سبک و کم حجم، می‌تواند درصد مناسبی از نیاز به مواد مغذی را تامین نماید. غذاهایی مثل برنج یا نان به همراه مقداری از انواع خوراک یا خورش‌های سنتی و کم چرب، مقداری سالاد، سبزی خوردن و ماست شیرین، برای ‌این وعده مناسب خواهد بود. توصیه می‌شود که مصرف نان‌های تیره و سبوسدار را جایگزین سایر انواع کرده و به جای برنج سفید از برنج پخته شده با حبوبات (عدس، ماش و لوبیا چشم بلبلی) یا سبزی (سبزی پلو، شوید یا گشنیز) استفاده کنید.

سحری؛ وعده پر اهمیت:

برای پیشگیری از ضعف، گرسنگی شدید، افت قند خون، سردرد و کاهش تمرکز در طول زمان روزه‌داری، به هیچ وجه وعده سحری را حذف نکنید. در‌ این وعده می‌توان یک صبحانه مغذی و کامل میل کرد. برای‌این منظور مصرف متعادل از انواع مواد غذایی مثل نان‌های تیره و سبوسدار، پنیر کم نمک، گردو یا بادام، شیر، خامه، عسل، خرما، تخم مرغ و چند عدد میوه تازه و آبدار توصیه می‌شود. سحری می‌تواند شبیه یک ناهار سبک و کم حجم شامل مقداری نان یا برنج، کمی گوشت یا مرغ پخته و کم چرب، سالاد و چند عدد میوه تازه و آبدار باشد. به یاد داشته باشید که دریافت پروتئین زیاد سبب افزایش دفع آب بدن از طریق ادرار شده و تشنگی بیشتر را در زمان روزه‌داری بدنبال خواهد داشت، پس از خوردن مقدار زیادی گوشت مخصوصاً بشکل چرب و سرخ شده در سحری اجتناب نمایید.

 

Few suggestions for health inclined to fasting

Eat several small slice at Breaking the fast, Reduce hunger And dinner is craving. A few hours after Breaking the fast, A light dinner And low volume Can provide the appropriate percentage of the needed nutrients. Foods like rice or bread with some traditional types of feed or feed And low-fat, Some salad, Fresh Herbs Fresh yogurt, It promises to be good. It is recommended that the use of dark bread And wholemeal alternative to other types Rice instead of white rice cooked with beans (Lentil, mung bean and cowpea) Or vegetable (vegetable rice, dill or cilantro) use.

Sahari, meals important:

To prevent fatigue, Starvation, Low blood sugar, Headache And decreased oncentration during fasting, Do not remove any Sahari meals. This meals to be a nutritious breakfast And was full of desire. To do this use a balanced variety of foods such as breads, dark And grains, Cheese, low-sodium, Walnuts or almonds Milk, cream, Honey, Dates, Eggs And a few pieces of fresh fruit Juicy recommended. Sahari can be like a light lunch A compact and includes some bread or rice, a little meat or chicken cooked And low-fat salad And a few pieces of fresh fruit And is juicy.

Remember that high protein intake increases the excretion of water from the body through urine. More will follow and thirst during fasting, After eating lots of meat, especially fatty form Avoid fried breakfast.