رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸

مسابقه ره نگامه - نمایش محتوای تلویزیون

 

 

برنامه های سیما

مسابقه ره نگامه

 

این مسابقه از دو قسمت پیامکی و زنده تلفنی تشکیل شده است. در ابتدا یک سوال مطرح شده و تا پایان برنامه به بینندگان فرصت داده می شود تا بصورت پیامکی به آن جواب بدهند و در پایان هم به قید قرعه به پاسخ های صحیح جوایزی اهدا خواهد شد در قسمت دوم به صورت تلفنی با شرکت کننده تماس گرفته شده و در مسابقه شرکت داده می شود.

آیتم های برنامه عبارت است از: حرکت ماشین در جاده های استان و به خاطر سپاری تابلوهای کنار جاده و تابلوهای راهنمایی، سوال سه جوابی و سوال تک جوابی که جواب آن برای بیننده نمایش داده می شود، آشپزی که در این آیتم یک غذای محلی مطرح شده و از شرکت کننده خواسته می شود تا مواد لازم آن را عنوان کند، سبدهای محصولات کشاورزی که در آن 10 سبد برای بیننده نمایش داده شده و باید آن ها را به خاطر بسپارد، آیتم زریوار با سوالات و معادلات ساده ریاضی، بازی هوش رنگ ه ، بازی هوش عکس ها، بازی سنجاب ها و بلوط، بازی محلی جوراب بازی .

 

دلايل توجيهي طرح: (سیاست­ها و اولویت­های رسانه ملی ، اقتضائات بومی و محلی براساس اطلس فرهنگی و سند توسعه استان، موضوع سال و ...)

ترویج نشاط و امید آفرینی

فرهنگ سازی

مقابله با یأس و نا امیدی

توجه به تمامی احاد جامعه به عنوان مخاطب رسانه ملی و اطلاع رسانی از طریق طرح سوالات مشخص

 

محورهای چهارگانه

دین: حضور خدا در همه عرصه های زندگی

اخلاق: مسئولیت پذیری – ساده زیستی – قداست خانواده – مشارکت اجتماعی – نظم و انضباط اجتماعی – شکر نعمت های الهی

امید آفرینی: نمایش زندگی با طراوات مردم – نشاط اجتماعی – امید به آینده – معرفی تفریحات سالم و فعالیت های مفید

آگاهی بخشی: پرهیز از مصرف گرایی – ارتقای فرهنگ عمومی

 

اهداف تولید (براساس گزیده افق رسانه)

ایجاد انگیزه ملی همگرایی و همکاری عمومی در جهت اقتدار، وحدت و امنیت ملی

جلب و گسترش مشارکت در تمامی زمینه های فرهنگی – اجتماعی – سیاسی – اقتصادی

 

اهداف محتوايي و رفتاری (با توجه با سیاستهای اجرایی افق رسانه)

افزایش شور و شوق، نشاط و امید

دانش افزایی و آموزش مهارت و رفتار های صحیح زندگی

 

محورهای موضوعی  (با توجه به سياستهاي اجرايي افق رسانه)

تبیین ضرورت رعایت تعادل و پرهیز از افراط و تفریط در تمام عرصه های  اجتماعی و فردی

ایجاد حس رقابت و آشنایی با روش های صحیح رقابت


عمق بخشی  (پیامهای اصلی و فرعی)

ترویج نشاط و امید افرینی

فرهنگ سازی

 

عوامل برنامه:

تهیه کننده: کیانوش مشیروزیری

کارگردان تلویزیونی: حاتمی، سبحانی، بختیاری، مشیروزیری

تصویربردار: سیوان زارعی، کیوان نجفی

مجری: فرید اردلان، رضوان خدامی

صدابردار: رضا وحیدیان، مسلم رحمانی، بابک شاه رضایی

دستیار تهیه: شیلان زرنشان

طراح سوال: مصطفی نصرتی

هماهنگی: شاهو شکیبایی

ویدئو گرافیک: بهمن علیپور

ارتباطات تلفنی: شاهو شکیبایی

طراحی سورس و برنامه نویسی: مهندس منوچهر یاری، وحید زارعی

سی جی من: خداویسی، کریمی، شریعتی