رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

مدیران باید تقویت جایگاه روابط عمومی را در اولویت قرار دهند - نمایش محتوای خبر

 

 

مدیران باید تقویت جایگاه روابط عمومی را در اولویت قرار دهند

تقویت جایگاه روابط عمومی ها

مدیران باید تقویت جایگاه روابط عمومی را در اولویت قرار دهند

عبدالمحمد زاهدی در سومین مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: سند راهبردی روابط عمومی‌ها که پیش نویس آن تهیه شده و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به همه دستگاه ها ابلاغ خواهد شد، همه مفاد آن باید اجرایی شود.

وی افزود: این سند که در آن همه فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت مورد توجه قرار گرفته است می تواند به عنوان نقشه راهی برای روابط عمومی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کردستان، روابط عمومی‌ها را نیازمند توجه به دو مقوله اساسی دانست و عنوان کرد: شرایط احراز یکی از این مقوله‌هاست که متاسفانه در هیچ یک از موارد انتصابات مورد توجه قرار نمی گیرد و مدیران ادارات باید آن را در انتصابات خود رعایت کنند تا حرفه ای بودن روابط عمومی‌ها تحقق یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات مداوم در جامعه، به روز شدن آگاهی‌ها و اطلاعات ضروری است بنابراین آموزش نیز به عنوان مقوله‌ای اساسی برای روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی ادامه داد: این مهم در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد و در صورت موافقت اعضای شورا، آموزش روابط عمومی‌ها به صورت تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار کردستان بر ارتباط بیش از پیش روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها بر اساس وظیفه خود مبنی بر اطلاع رسانی به مردم استان و شناساندن استان در سطح ملی، باید ارتباط خود را با رسانه‌های داخل استان و همچنین رسانه‌های ملی افزایش دهند.

وی در ادامه ارتباط با رسانه‌ها را بهترین راه برای اطلاع رسانی دانست و نصب بنر و سایر تبلیغات خیابانی را موجب ایجاد آلودگی تصویری و نادیده گرفتن اقتصاد رسانه ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر افزایش سطح توقع جامعه از رسانه‌ها و همچنین مدیران؛ مطالعه و پژوهش را راه‌های افزایش این توقع عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به نزدیک بودن به آغاز سال جدید و اهدای هدایا در ادارات و سازمان ها، اهدای کتاب به عنوان هدیه‌ای معنوی مورد توجه مدیران قرار گیرد که افزایش آگاهی در جامعه را در پی خواهد داشت.

زاهدی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در ارتباط با کار روابط عمومی‌ها، جایگاه آنهاست، بیان کرد: ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه آنها در افکار عمومی نقش اساسی دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موفقیت برجام و دستاوردهای آن، خاطرنشان کرد: این مسئله پیچیده‌ترین پرونده دیپلماسی تاریخ بود که با تیم دیپلماسی قوی ایران به فرجامی نیک ختم شد و ایران را به عنوان کشوری صلح طلب به دنیا معرفی کرد.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: این موفقیت و همچنین سفر اروپایی رئیس جمهور دستاوردهای زیادی برای مردم ایران داشت که همه باید از آن دفاع کنند.

گفتنی است تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌ها در 23 جلسه کاری هیئت رئیسه روابط عمومی‌های استان مورد بررسی قرار گرفت و پیش نویس آن تهیه شد و این پیش نویس در اختیار روابط عمومی همه ادارات قرار خواهد گرفت و پس از اظهارنظر همه مدیران روابط عمومی در این رابطه، به شورای برنامه ریزی استان راه یافته و پس از تایید این شورا، اجرایی خواهد شد. در این سند همه نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس چشم انداز روابط عمومی‌های استان در سال 1404 ترسیم شده است.