رونق تولید ملی | جمعه، ۲۶ مهر ۱۳۹۸

سرویس های پذیرایی در هنگام پرواز - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

سرویس های پذیرایی در هنگام پرواز

Loading the player...

دانلود

اگرچه سرعت یکی از شاخص های حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد و هواپیماها فواصل متعدد را در کمترین زمان ممکن طی می کنند اما اصل رفاه و آسایش مسافران پروازها نیز از شاخصه های بنیادین این صنعت محسوب می شود. بنابراین به منظور ارائه خدمات به مسافران و خدمات پرواز در زیر مجموعه شرکت های هواپیمایی بخش هایی وظیفه تأمین سرویس های پذیرایی و وسایل آسایش مسافران را عهده دار هستند که از این بخش ها تحت عنوان کیترینگ نام برده می شود. در کیترینگ مرغوب ترین مواد غذایی با توجه به الگوهای تغذیه ای انتخاب می شود و ارائه سرویس های غذایی با توجه به پروازهای صبحگاهی، میانه روز، ظهر و شب متغیر بوده نوع تولیدات متفاوت می باشد.

در پروازها به خصوص پروازهای کوتاه مدت پذیرایی در گروه های شیرینی ها و ساندویچ ها قرار می گیرد؛ علت این انتخاب صرف و هضم ساده تر و حجم کمتر می باشد.

از جمله عوامل بسیار مهم دیگر در برنامه ریزی و تعیین سرویس های غذایی می توان به نوع هواپیما، تعداد مسافر، امکانات هواپیما،ساعت حرکت هواپیما، مدت زمان پرواز و مسیر  اشاره کرد. از سوی دیگر، یک سرویس  مفید و استاندارد در داخل هواپیما باید ویژگی های ذیل را دارا باشد :

 

1.        تناسب پذیرایی باطول مدت پرواز

2.        تناسب سرویس ها با ظروف

3.        امکان تهیه و نگهداری در حجم انبوه

4.        امکان جلوگیری از فساد پذیری