رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸

احمد عبادی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

احمد عبادی

Loading the player...

متولد سال 1285، تهران، نوازنده سه تار. نخستین اثری که از استاد احمد عبادی ضبط شده صفحاتی است که در سال 1310 توسط کمپانی پولیفون تهیه گردیده است از هشت سالگی با موسیقی آشنا شد و اصول نوازندگی را از خواهران خود، که از تعلیمات پدر برخوردار بودند فرا گرفت. مدت‌ها در وزارت پیشه و هنر به تدریس و تحقیق در موسیقی ایرانی و سه تار پرداخت و جهت معرفی موسیقی ملی ایران کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش داشت که مورد استقبال هنردوستان واقع شده ‌است. وی در نواختن سه‌تار دارای سبک و شیوه‌ای مخصوص به خود بود که کمتر کسی توانسته از عهده تقلید آن بر آید. عده‌ای سبک خاص ساز زدن او را مربوط به امکانات و وسایل صدا برداری زمان وی می‌دانند. مضرابهای تک سیم و دو مضراب‌ها از مشخصه‌های بارز سبک وی هستند. از کارهایی که او در نوازندگی سه‌تار ایجاد کرد، ابداع کوک‌های مختلف در سه تار است که در آلبوم کوک سه تار آنها را عرضه کرده ‌است. عبادی شاگردان بسیاری تربیت کرد که از میان آن‌ها مهربانو توفیق، بهرام وادانی و بهداد بابایی را می‌توان نام برد. استاد مدّتی را در مشاغل دولتی سپری کرد. مدّتی نیز در شهربانی کلّ کشور گذراند و بعد از سال 1320 به وزارت اقتصاد ملّی انتقال یافت. نخستین اثری که از استاد احمد عبادی ضبط شده صفحاتی است که در سال 1310 توسط کمپانی پولیفون تهیه گردیده است. یکی تکنوازی سه تار در دستگاه ماهور و دیگری در دستگاه شور. او در سال 1327 توسط استاد اسماعیل نوّاب صفا به رادیو دعوت می شود و برای اوّلین بار در مرداد ماه سال 1327 صدای روح نواز سه تارش از رادیو پخش می شود. شیوه نوازندگی استاد پس از ورود به رادیو تغییر می کند. زیرا در آن هنگام شیوۀ قدما در نوازندگی سه تار بدین شکل بود که تمامی سیمها با یکدیگر به صدا در می آمد و عبادی بزودی تشخیص داد که اینگونه نوازندگی برای نواختن در رادیو مناسب نیست چرا که صداها در می پیچید و از وضوح و شفّافیّت صدا کاسته میشد. حکایتی که می خوانید در نواری باز سازی شده اما بجای راوی نوای شور انگیز و رامشگر سه تار از استاد عبادی است کار ی که بسیار شنیدنی استعبادی در اسفند سال 1371 درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

Ahmad Ebadi

Born in 1285, Tehran, sitar player. Master Ahmad Ebadi, the first traces of pages recorded in the year 1310 has been prepared by the Company polyfon eight years and was familiar with the basics of playing the music of his sisters, who had learned the teachings of the Father. The long career of teaching and research in art and music and sitar payment And to introduce a number of music concerts inside Iran and abroad, including France, Italy, Germany and Austria, which has been welcomed by aficionados. He was playing the sitar has its own style and way less people are able to afford to imitate it. Some of his tune style sound recording facilities and know his time. The single pick and strum the strings are hallmarks of his distinctive style. The works he created in sitar playing, Kvkhay developed different sitar sitar tune on that album they released. She has trained many disciples, among them Mehrbanoo tovfigh, Bahram Vadany Behdad Babaei and can be named. Teacher spent time in government jobs. Police whole country and spent some time in the year 1320 was transferred to the Ministry of National Economy. Master Ahmad Ebadi, the first traces of pages recorded in the year 1310 has been prepared by the Company polyfon. One solo and the other the sitar in mound systems Shur. In 1327 he was invited by Professor Esmail Navab Safa radio and voice for the first time in August 1327 Tuesday Tarsh catching the spirit of the radio. Master playing style changed after entering the radio. When the ancient style of sitar playing that way all the wires come together to call She soon recognized that they play and  are not suitable for playing on the radio because it sounds complicated And the sound clarity was diminished. Read the story at the bar rebuilt, but instead exalting the voice of the narrator and bard of the very interesting work of sitar master is Ebadi in March 1371 and died at the Shrine Taher in Karaj Asteabady was buried.